Vés al contingut (premeu Retorn)

50è aniversari de la UPC

La UPC es prepara per a commemorar el seu 50è aniversari durant el curs acadèmic 2020-2021 amb els 17 Objectius de Desenvolupament Global com a marc de la celebració. Amb aquest motiu, en el web https://50.upc.edu/ca es recull informació sobre la història de la Universitat i s'inclourà el programa d’activitats acadèmiques, culturals i socials per al 50è l’aniversari.

Des de l'Escola de Camins, i com a professionals centrats en la contribució per a una millora dels ODS, durant el mes de març hem retransmès diverses conferències i que teniu disponibles al canal YouTube de l'Escola:

fila
Ponents

A. Pérez-Foguet, professor de l'Escola de Camins, catedràtic a l’àmbit d'Enginyeria i Arquitectura, expresident de la Fed. Espanyola d’Enginyeria Sense Fronteres i membre del consell del CCD de la UPC.

Taula rodona "Camins per als reptes ODS 2030”

Es farà una introducció a l’origen, tarannà i impacte de la UPC en la cooperació universitària.

3 de març del 2021, a les 11:30h. Enllaç a la conferència

offshore.png
Ponent

Climent Molins, catedràtic del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental

Descripció

Professors de l’Escola de Camins participen des de fa 10 anys en projectes relacionats amb l’energia eòlica off-shore flotant. Per ara, la producció eòlica offshore és una realitat al Nord d’Europa on la plataforma continental facilita fixar les plataformes dels molins al llit de mar. A la resta del món, on normalment la plataforma sol ser de mida reduïda caldrà fer molins de vent suportats en plataformes flotants.

Es presentaran els principals tipus de plataformes flotants, el desenvolupament de prototips i els parcs pilot a nivell mundial, juntament amb alguns dels desenvolupament fets a l’Escola.

10 de març del 2021, a les 12h. Enllaç a la conferència

TUNEL.jpg

Antonio Marí Bernat, catedrátic del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental

Climent Molins, catedràtic del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental

Eva Oller Ibars, professora del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental

Descripció

La línia 9 del metro de Barcelona constitueix un element essencial per a la mobilitat sostenible, ja que intersecciona gairebé totes les línies de metro existents i dona lloc a nombrosos intercanviadors. A més, la L9 dona accés i interconnecta la futura estació de La Sagrera amb l'aeroport. Entre les seves característiques singulars, estan la seva gran profunditat, longitud i la diversitat de terreny i de zones urbanes que travessa. Aquests factors afecten tant al seu traçat como a les seves característiques geomètrics, la seva configuració estructural i el seu procés de construcció, tots aquests aspectes han estat estudiants amb els suport de diversos grups d'investigadors de l'Escola de Camins.

17 de març del 2021, a les 12h. Enllaç a la conferència

bus.jpg

Francesc Robusté, catedràtic del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental

Miquel Estrada, professor del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental

Descripció

La mobilitat de les persones i mercaderies està vivint un canvi de paradigma en els darrers anys, especialment en entorns urbans amb una alta densitat de població. Les ciutats estan redescobrint i utilitzant l'espai urbà per a multiplicitat d'usos dels seus ciutadans, reduint la disponibilitat d'infraestructura per a l'ús del vehicle privat. En aquest context, estan apareixent nous serveis de transport, basats en noves tecnologies, sistemes de propulsió i de propietat o ús, com a solucions més adaptatives a les necessitats dels usuaris. Si bé algunes solucions comportaran una millora dels impactes de la mobilitat en el medi ambient, d'altres poden suposar un repte en incrementar les externalitats i necessitats energètiques del sistema de mobilitat.

Els professors F. Robusté i M. Estrada presentaran diferents exemples d'innovació en sistemes de transport urbà, que permetin un desenvolupament sostenible, eficient i coherent amb les estratègies de mobilitat de les ciutats. Algunes d'aquestes noves línies d'actuació s'exemplificaran amb projectes de recerca i innovació on grups de la UPC estan actualment participant-hi.

La conferència comptarà amb la participació del Sr. Josep Mensión i Camps, director dels Serveis Centrals d'Autobús, TMB.

24 de març del 2021 a les 12h. Enllaç a la conferència